Bilgisayar grafik algoritmaları ve GPU mimarileri üilgili çalışmalar yapan ve ekran kartı pazarının en büyük markalarından biri olan şirket, NVIDIA RTX ismini verdiği gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini duyurdu.

NVIDIA RTX, NVIDIA Volta mimarisi GPU'larında çalışan ölçeklenebilir bir ışın izleme teknolojisinden oluşuyor. Çeşitli arayüzler vasıtasıyla ışın izlemeyi destekleyen NVIDIA, Microsoft’un yeni DirextX Raytracing (DXR) API’nı kullanan uygulamalar için tam RTX desteğini etkinleştirmek amacıyla Microsoft ile yakın işbirliği yapıyor.

Gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul edilen ışın izleme teknolojisi, geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor. Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler üretiyor.

4A Games, Epic, Remedy Entertainment ve Unity gibi oyun geliştiriciler bu teknoloji ile ilgili hazırladıkları demoları da tanıttılar. Şimdilik sadece video formatında olan demolarda yeni teknoloji ile oluşturulan sinema etkisine yakın oyun içi kayıtlar yer alıyor. Bu teknolojilerin kullanıldığı oyunların önümüzdeki aylarda piyasa sürülmesi bekleniyor.