NSA’nın casusluk programını ifşa etmesinin ardından Rusya’ya sığınan Edward Snowden, elindeki bilgileri açıklamaya devam ediyor. Snowden, NSA ajanlarının dünyanın en yaygın MMORPG (çok oyunculu online rol yapma oyunu) oyunlarından biri olan WOW’da oyun karakterleri haline bürünerek bilgi topladıklarını belirtti.
İlk olarak dün New York Times, ProPublica ve Guardian tarafından verilen haberde, NSA ve İngiltere’deki casusluk kurumu GCHQ’nun (Devlet İletişim Merkezi) en azından 2007’den bu yana WOW’da oyuncular arasına sızarak bilgi toplamaya çalıştığı ifade edildi. Haberde, amacın online oyunlarda plan yaptığından şüphelenilen teröristleri tespit etmek olduğu belirtildi.
NSA ve GCHQ’nun, WOW’u zengin bir iletişim ağı olarak gördüğü ve suçluların gizlenmelerine olanak verdiğine inandığı ifade edildi. Hatta, 2007’de düzenlenen bir toplantıda, ‘teröristlerin online oyunları gizlice haberleşmek ve para transferi yapmak için kullandığı’ öne sürüldü.
 
CASUSLUK XBOX’A DA SIÇRADI
 
Snowden’ın verdiği bilgilere göre, NSA, WOW’dan elde ettiği bilgileri 2008 yılında teröristleri ve silah tüccarlarını tespit etmek için kullanmaya başladı. WOW oyuncuları arasında telekomünikasyon mühendisleri, elçilik şoförleri, bilim insanları, askeri personel ve diğer istihbarat ajanlarına bağlı çalışanlar olduğu düşünülüyordu.
NSA ve GCHQ, sadece WOW ile sınırla kalmayıp, Xbox Live oyun platformunda da casusluk faaliyetlerine başladı. Online platformlarda kendilerine bilgi verecek muhbirler bulmaya çalışan NSA, bu esnada diğer federal kurumlar FBI ve CIA’in ‘ayağına basmamaya’ çalıştı.
NYT, ProPublica ve Guardian, NSA’nın Second Life adlı oyundan 176 bin satırdan fazla veri topladığını belirtti. WOW’un yapımcısı Blizzard Entertainment, NSA’ya bilgi verildiğini reddederken, Second Life’ın yapımcıları Microsoft ile Linden Lab, konu hakkında açıklama yapmadı.